středa 6. ledna 2016

Novinky z internetu: maxikarty k MS v ledním hokeji 2015

Už je to více jak rok, kdy jsem publikoval o "nálezu" českých maxikaret se sportovní tématikou na zahraničních aukcích. Tehdy se jednalo o maxikarty ke známce ZOH v Soči. (článek najdete na odkazu zde)
Nyní vám přináším informaci o nálezech několika maxikaret ke známce MS v ledním hokeji 2015. Na svědomí je opět má sběratel či obchodník z Ruska.






Častým námětem pohlednic jsou portréty hokejistů v jednotlivých utkáních, dále pak pohlednice vítězného týmu z Kanady, různé druhy propagačních pohlednic, ale i maskoti šampionátu, Bob a Bobek. U nich bych se chtěl na chvíli zastavit.






Jak si jistě pozorní čtenáři všimli, některá cmka jsou orazítkovaná razítkem FDC. Nevím, zda se za poslední rok nezměnila pravidla pro otisk poštovních razítek na České poště. Dosud pro zájemce existuje možnost získat otisk denního razítka (zejména u zahraničních sběratelů, kteří tvoří maxikarty s českými známkami, jsem viděl různé typy denních razítek). Co mne ale překvapilo, je přítomnost razítka FDC, které by nemělo být běžně pro sběratele k dispozici. Zda jde tedy o pravé razítko či nikoliv, by nám opět byli schopni potvrdit pouze odpovědní pracovníci České pošty.
Cena maxikaret se liší. Za jednotlivé se pohybuje kolem stokoruny, za soubor 4 pohlednic třista a za soubor 10 pohlednic sedm stovek. Ceny jsou uvedeny bez poštovného a dalších poplatků.
PK

2 komentáře:

  1. Položil jsem jasnou otázku vedoucí oddělení Postfily, která má výrobu filatelistických materiálů na starosti. Zde je její odpověď:
    "Maxikarty opatřené denním razítkem jsme pro jednoho našeho zákazníka zakázkově oráželi u nás.
    Karty opatřené FDC razítkem však musí být padělkem, tímto razítkem u nás nic mimo naše oficiální vydání ke známce neorážíme."

    OdpovědětVymazat
  2. Nedlouho po zveřejnění článku mi napsal i Martin Hlavatý. Martin si dal práci a posoudil obě razítka FDC (originální na FDC, a to na maxikartě). A zde je jeho postřeh: Ahoj Pavle, koukal jsem na blogu na CM k MS a zdá se mi, že je to něco jako CM k Cyrilovi a Metodějovi - gumové razítko. Ale chtělo by to vidět tu CM na živo, jestli je protlačené razítko nebo ne. Na scanu se mi zdá otisk z CM takový hladší, se zaoblenými konturami, ale je to jen scan. K prohlédnutí na odkazu https://lh3.googleusercontent.com/-PUIAncvW_lY/Vo-uKRs6M-I/AAAAAAAAKU4/27ezqHHRi-8/s585-Ic42/image_4193.jpg

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...