úterý 15. prosince 2015

Vlastní známky GECO 25 let

Nedávno mi Martin Hlavatý zaslal na ukázku několik svých pohlednic - suvenýrů, které vytvořil k vlastním známkám GECO 25 let. Známky byly vydány 11. listopadu k 25. výročí založení společnosti GECO.



Protože patří společnost GECO v České republice k největším dovozcům tabákových a kuřáckých potřeb, sáhl Martin logicky po pohlednicích s motivem cigaret a doutníků. Jedná se pouze o přenesenou analogii, protože známka ani motivy pohlednic nejsou ve shodě. I přesto je pro zajímavost zveřejňuji.




Společnost GECO je česká obchodní společnost působící na trhu již od roku 1991. Kromě tabákových výrobků a kuřáckých potřeb provozuje síť specializovaných prodejen typu "TABÁK - TISK" s širokou nabídkou periodického tisku, telefonních kuponů, stíracích losů, jízdenek MHD, zprostředkování příjmu sázek a výplat výher pro společnost SAZKA, a.s. a dalším doplňkovým sortimentem.
K jubilejnímu 25. výročí byla vydána série vlastních poštovních známek v archové úpravě po 25 kusech a ve známkovém sešitku po 8 kusech. Známky jsou v prodeji v síti prodejen GECO za nominální hodnotu. 



Původně jsem zvažoval, co bych měl kromě běžného popisu k pohlednicím napsat. Nakonec mne v souvislosti s tabákem a kouřením napadlo vám představit jednoho doslova zapáleného dýmkaře. Je jím typograf a knižní designér Martin T. Pecina. Když jsem tak před 2 - 3 lety pročítal časopis Reflex, narazil jsem na krátký článek o něm. Okamžitě mne zaujal, a tak jsem o jeho práci hledal na webu další informace. Přitom jsem narazil na Dýmkaře, blog o jeho dýmkách, které sbírá, ale hlavně je kouří a o nichž také velmi poutavě píše. Přestože mohu s jistotou potvrdit, že dýmky nikdy sbírat ani kouřit nezačnu, je mi velmi blízký jeho styl psaní a sdílení nadšení pro tuto zálibu. Takže, máte-li chuť si něco zajímavého přečíst, doporučuji zavítat na jeho web www.dymkar.cz V souvislosti s Martinem T. Pecinou je toho na webu ke čtení podstatně víc, třeba web o knižním designu www.book-design.eu nebo blog o typografii www.typomil.com Sledovat jeho tvorbu také můžete na sociálních sítích.
PK

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...