středa 13. června 2012

90 let KF Alfonse Muchy

Když jsem v pátek 1.6.2012 přemýšlel, jak se odpoledne nejlépe dostat na slavnostní zahájení filatelistické výstavy do Brna, napadla mne cesta vlakem. Představa, že bych měl v pátek odpoledne absolvovat cestu autem, ať už po D1 nebo po trase Nymburk - Kolín - Havl. Brod, mne nijak netěšila. Pravdou je, že jsem ve vlaku také dlouho neseděl, proto mne hned napadlo zavolat kolegovi Zbyškovi Veselému, který pro dráhy pracuje, aby mně poradil, co a jak. Nakonec to dopadlo tak, že jsme na výstavu jeli oba dva. Byť by se mohlo zdát, že cesta bude dlouhá (2,5 hod), nám uběhla rychle. Bylo o čem mluvit. Od analogických pohlednic, příležitostných poštovních razítek a filatelie až po komiks. Na Zámek v Brně Řečkovicích jsme dorazili právě včas. 

Řečkovický zámek, foto: Harold, zdroj: wikipedia.org

Zahájení začalo a protože jsme byli pouze na skok, využili jsme chvíle k prohlídce výstavy a návštěvě příležitostné poštovní přepážky, kde se používalo příležitostné razítko k 90. výročí KF Alfonse Muchy.

příležitostné poštovní razítko:
90 let KF Alfonse Muchy, Brno 21
autor návrhu: KF Alfonse Muchy


Poštovní přepážku vedly ochotné pracovnice POST MERKURU, filatelistické prodejny České pošty, s.p. z Brna, Orlí. Na přepážce tak kromě příležitostného razítka a příležitostné R nálepky byly k dostání i různé poštovní známky. Od Čtyřlístku, který si odnášely především děti, až po příležitostné známky vztahující se k Brnu (vila Tugendhat, Chrám Nanebevzetí Panny Marie v Brně) a k A. Muchovi (Zvěrokruh, Gismonda). Ty oslovily především starší nefilatelistickou veřejnost. Potěšením bylo i používání denního poštovního razítka s Merkurem.

denní poštovní razítko s vyobrazením Merkura
poštovní filatelistická přepážka
POST MERKUR, Brno 200

K devadesátému výročí byla připravena nesoutěžní filatelistická výstava členů KF Alfonse Muchy, čítající 66 ploch. 



Ta mne mile překvapila svojí srozumitelností a přehledností. Škoda jen, že nebyl dostatek času na důkladnou prohlídku, zvláště, když jsem v některých exponátech narazil na pěkné analogické pohlednice.








Na závěr jsem se nechal inspirovat nejen pěknou výstavou, ale i použitím příležitostného razítka na pamětním listu vydanému k výročí a vytvořil jsem pár analogických pohlednic. Původně jsem se sice těšil na razítko s vyobrazením portrétu A. Muchy, které by jistě do analogie lépe zapadlo.

analogická pohlednice (carte maximum)
známka: Pofis 634 Gismonda
příležitostné poštovní razítko 90 let KF A. Muchy
vytvořil: Pavel Kancnýř ve spolupráci se Zbyškem Veselým


analogická pohlednice (carte maximum)
známka: Pofis 635 Zvěrokruh
příležitostné poštovní razítko 90 let KF A. Muchy
vytvořil: Pavel Kancnýř ve spolupráci se Zbyškem Veselým

Pro zájemce o další informace k oslavám 90 let KF A. Muchy a také k historii klubu zde připojuji odkaz na jejich webové stránky.
PK
foto: Pavel Kancnýř
zdroj: exponáty členů KF A. Muchy vystavené V Řečkovickém zámku k 90. výročí založení klubu

1 komentář:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...