čtvrtek 31. května 2012

Oldřich Kulhánek - Známková tvorba

Tak mi to nakonec nedalo a zajel jsem do Prahy pro poštovní razítko, které se u příležitosti inaugurace knihy Oldřicha Kulhánka - Známková tvorba používalo 26. května v Poštovním muzeu v Praze. 

příležitostné poštovní razítko:
Praha 1 (tužka a rydlo)
k vydání knihy Oldřich Kulhánek - Známková tvorba
autor návrhu : Oldřich Kulhánek

Přiznám se, že jsem tentokrát váhal, zda udělat analogickou pohlednici či nikoliv. Zvlášť, když pocity z vyvedení razítka byly nejdříve smíšené. Ohlasy, které jsem na něj četl i slyšel, nevyznívaly v jeho prospěch nijak lichotivě. Dále se nabízela otázka použití. Jakou známku z posledních let? Majestát Rudolfa II., Šternberka, Rožmberky či Lieslera? Vzhledem k tomu, že se jedná o známkovou tvorbu Oldřicha Kulhánka, vybral jsem nakonec známku s Josefem Lieslerem. 

analogická pohlednice (carte maximum)
známka: Pofis 708 -
Tradice české známkové tvorby - Josef Liesler
příležitostné poštovní razítko:  Praha 1 (tužka a rydlo)
vytvořil: Pavel Kancnýř

K razítku pak na závěr dodám jediné. Není ani líbivým razítkem, jaké máme k 86. narozeninám Bedřicha Housy, není ani atraktivním razítkem k 70. výročí Operace Anthropoid. Vystihuje ale jistě autorovy myšlenky a naturel. Tohle jeho malé razítko potvrzuje totiž fakt, že v jednoduchosti je krása.
PK

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...